Notícies

Canvis i Devolucions a les Botigues.

Canvis i Devolucions a les Botigues.

25 de juliol, 2018

Els nostres clients són molt importants per nosaltres, però sovint ens trobem amb dubtes i preguntes sobre quines són les obligacions que tenim davant algunes de les seves exigències . Especialment ara que, molts dels nostres establiments també han incorporat la venda online o a domicili, val la pena repassar les nostres obligacions i els nostres drets com a botigues!
Revisem què hem de fer!!

L’OBLIGACIÓ DE CANVIAR ELS PRODUCTES O RETORNAR ELS DINERS ES DÓNA EN ELS SUPÒSITS SEGÜENTS:

QUAN EL PRODUCTE ÉS DEFECTUÓS. El client te dret a triar entre la seva reparació o substitució sempre que sigui possible i proporcionada.   Si conclosa la reparació i un cop lliurat el producte encara no és conforme, el client pot optar per la substitució (llevat que aquesta opció sigui desproporcionada), la rebaixa del preu o la resolució del contracte.

QUAN, PEL TIPUS DE VENDA COM ARA CONTRACTES A DISTÀNCIA (PER INTERNET, PER TELÈFON, PER CORREU ...) O A DOMICILI, ÉS APLICABLE EL DRET DE DESISTIMENT. Hi ha dret a retornar el producte en els 14 dies posteriors a la venda i a demanar el retorn dels diners. l’empresa ha d’informar de les condicions i del termini durant el qual es pot exercir el desistiment, de la quantia i de la forma de pagament de les despeses de devolució (si n’hi ha) i de les modalitats de restitució del bé o servei rebut (abonament a la targeta, en metàl·lic....).

QUAN L’OFERTA, PROMOCIÓ, PUBLICITAT O AL MATEIX COMPROVANT DE COMPRA DE L’ESTABLIMENT AIXÍ HO EXPLICITI.  

PER TANT, EN EL CAS DE PRODUCTES EN PERFECTE ESTAT, ÉS RECOMANABLE QUE TINGUEU EN COMPTE EL SEGÜENT: SI L’ESTABLIMENT COMERCIAL NO MANIFESTA RES A LES SEVES OFERTES, PUBLICITATS O AL MATEIX ESTABLIMENT, S’ENTÉN QUE NO ADMET CANVIS DELS PRODUCTES O DEVOLUCIONS DELS DINERS.
Tot i així, és preferible informar amb antel·lació de quines són les condiciones de la venda i posar-ho en el propi tiquet de caixa. Així evitarem conflictes i malsentesos!

Si l’establiment comercial ofereix als seus clients i clientes la possibilitat de canvis dels productes i devolucions dels diners, també ha d’informar prèviament de forma clara, visible i per escrit de les condicions en les quals es poden fer (termini, lloc, excepcions -si n’hi ha- en funció de la naturalesa del producte...).

VALS DE COMPRA
Si l’establiment ofereix als seus clients la possibilitat d’emetre un val de compra, recordeu que cal informar i especificar al mateix val de compra les seves condicions d’ús, en especial, pel que fa al seu termini de caducitat.

0
0
0